Tuesday, November 10, 2009

Spontankah seorang aku?

Aku terkenal dengan kespontanan yang tak terbilang..dalam erti kata lain, aku buat benda ikut sedap kepala, takde pikir susah2 tau benda tu menyenangkan hati...dalam erti kata lebih sopan, aku memang suka buat benda2 bangang.

2-3 minggu ni memang aku ada plan nak merantau semenanjung melawat muzium2 yang ada kat sini, tp muzium2 besar je la dulu dan tercapai dek sebarang kenderaan awam pada kadar bayaran minimum mungkin berdasarkan cuti tahunan yg dah semakin ciput...er...termasuklah faktor2 budget yg rencam(rencam tu apa?).

alih2 aku rasa bosan yang sgt sbb plan asik dipospon pasal aku takde masa nak cari maklumat n plan yg sgt baik supaya perjalanan aku tak tersangkut dek faktor2 yg disebutkan di atas....tiba2 aku terpikir baik aku join group yg dah selalu p meraban ke sana sini tetapi dgn susun atur strategi yg lebih baik serta pengalaman yg lebih luas lg meluaskan.serentak dgn itu juga, aku terbaca dalam sotkabar ada satu geng pecinta alam ni ada buat aktiviti2 spiderman mereka kat gunung...apa ntah...lpas tu aku google la...dlm usaha aku mencari maklumat pasal nak register dgn group ni, terserempak la dgn blog satu pakcik brambut stylo...

benda2 yg die buat juga agak stylo seperti rambutnya juga..dan saya tertarik...dgn kestylolan tersebut(aktivitinyer...bukan rambut ye,kawan2)..lpas tu hati aku terdetik, "inilah orang yang aku cari...aku harus menuntut ilmu dgn beliau dan mencari misteri disebalik rambutnya itu". lpas aku mentelaah blog die..smpai bos aku sengih2 kat sebelah tgk aku buat keja lain slain keja yg die bg...tanpa berfikir panjang trus aku email die kata nak join aktiviti mingguan dia...mggu ni...green light plak tu...ada kosong lagi satu tmpat...yiiha!

hurm...

aku tak rasa apa2 tak kena...smuanya rasa ok..
maklumlah...pompuan ni kan ada sixth sense...malah byk sense...sensor yg dalam citer mission imposible tu pun blum tentu boleh menandingi sense yg kitorang ada.
tp kali ni aku rasa semuanya ok..insyaAllah..

so...

weekend ni aku akan mulakan balik aktiviti merayap2 mengenal bumi dan isinya secara gerombolan..(bukan lagi secara solo dan duet)...episod alam dan manusia...subjek flora dan fauna...

subjek hutan batu dan makanan2 yg terdapat di dalamnya terpaksa dihentikan seketika pasal budget tinggi sgt.

subjek air yg melitupi bumi terpaksa dihentikan seketika juga, mungkin lebih kurang dari seketika, pasal subjek ni dah kena tukar jap ke subjek membersihkan kawasan kampung di raya haji dan perhubungan sesama manusia @ knduri kawen...(melepas nak mandi kat mersing...huhuhuhuhu..takpe2...)

subjek mengenali jalan tar mungkin terpaksa dihentikan buat masa yg agak lama sbb hatiku masih terluka ibarat jalan tar yg berlubang2 kena hamput dgn lori berat.... krak, kruk, krak, kruk(bunyi hati aku retak seribu) pasal aku nyer partner berjalan dah bukan 'partner' aku lagi...muahahahahah!(aku kecewa ke tak ni?)

subjek sejarah..planning...planning...planning...plan..plan...plan...pelan...pelan..pelan....kena kasik pelan kayuh...heheheheh..

mggu depan...kita tgk apa hasilnya...dapatkah saya menguasai subjek alam dan manusia pada kadar segera atau secara spontan...

No comments: