Thursday, March 11, 2010

Aku, aku dan Bas..

~karangan ni aku buat masa aku student lagi, March 9th, 2006~


semalam aku naik bas…rebut2…
pagi ni aku naik bas..beratur2…
kelmarin dulu aku naik bas…rebut2..


kelmarin pagi dulu aku naik bas gak..tapi beratur2…
ritu aku naik bas gak…skejap beratur2..tapi tiba2 sumer rebut2…
kadang2 aku terlepas bas…aku reda sebab bas ada lagi lepas tu…
tapi bas tu suka datang lambat…
jarang2 aku kena jalan kaki…sebab kalo aku tunggu jer dah dua tiga kali aku leh patah balik…
kadang2 bas tuh datang aku saja2 wat terlepas…puas ati aku dapat balas dendam sebab bas tu slalu tak tunggu aku…

kan dah rugi 50 sen…

bas yang aku slalu naik ni kaler putih…ada tulih rapid KL kat tepi dia…
cermin bas tuh besar sangat…dulu ada aircond kadang2 takder…tapi skang dah ok…

tayar bas tu aku tengok kecik jer…der empat…
pintu bas belah depan tu rosak sebelah…
seat kat dalam bas tuh, der 2,3 dah tercabut kusyennya…seat dier kaler klabu…

bas tu kadang2 wangi, kadang2 aku tak tau bau per yang bergentayangan dalam bas tuh…(huh,tinggi bahasa aku nih)

lantai bas tuh der kaler2 itam2…
kalo sapu skit jari kat mana2 kawasan dalam bas tuh mesti der habuk skit2…

kat depan atas bas tuh der tulih hala tuju dier…papan kaler kuning, tulisan kaler hitam…slalu aku naik no 916a(klo x silap aku)… sekarang dah tukar T632

bila aku naik, kena tunggu sekejap, kadang2 lama gak baru bas tu bergerak…
bila bas tu bergerak, agak2 nak dekat sampai tekan r loceng…
tapi slalu tak tekan pun sebab bas tu memang suka berhenti kat tempat aku nak turun tu…

pastu aku sampai r.

dah…

*'der' (ada), 'dier' (dia), 'per' (apa) ---- sungguh remaja

2 comments:

Anonymous said...

mcm bukan karangan zamna kanak2 ko jer
hehe

saaba said...

zaman kanak2 pun aku dah nmpak 'matang' kan?ngeeee...