Thursday, May 20, 2010

Kembangnyer hati (ke hidung?) seorang perawan ;)

Pagi ni opis lengang sikit.
Hurmmm..suasana camni baru syok nak buat kerja.

Aku mula cari pose selesa atas kerusi untuk memelihara mood yang baik sebab hari ni aku kena menghadap monitor lama-lama..dateline esok nak kena kejar.
Ok, dah jumpa.

Gantung headfon kat tengkuk. Kalau sarung kat telinga nanti, takut tak dengar bila boss panggil. Lagu pertama dipasang pagi ni - Kembang Perawan daripada Gita Gutawa. Oh..mood bertambah baik. Hati bunga-bunga terasakan akulah si perawan yang mulai jatuh cinta (semula) tu ;p
Rindu plak kat 'cik abang Tulip Purple'. Pagi ni tak nampak dia lagi.

Tak semena-mena bagaikan menyahut seruan hati, dia muncul kat sebelah meja aku. Dan dengan lembut dia menyanyi...

"Hey si gadis yang manis.." (Lagu Gadis Ayu - Black Dog Bone). Aku terkejut.

Dia senyum. Comelnya.

Aku sengih-sengih kerang busuk.

Dia senyum lagi. Comelnya.

Lepas tu dia pergi. Aku masih dengan sengih kerang busuk.

Cik Melur kat meja depan ni dah start menyampah kat aku. Haha.


Aduhhhhh....bunga-bunga tulip purple makin segar menguntum niiiii....
Terasa seolah-olah berada di puncak Gunung Kinabalu..


6 comments:

Cik Melur said...

wahai puteri santubong,
mengapa ko berpindah ke gunung kinabalu ??

regards,
puteri sejinjang

saaba said...

Sebab nak pi keja kat Gunung Everest kena pakai visa. Leceh...

Salam kejauhan,
Puteri Santubong

Jard The Great said...

hehehe.. aku pon sengih baca entri neh

saaba said...

Jard,aku faham...haha

MamaZen said...

~~ aku..puteri gunung tahan...

p/s; yan..ko seorang yg kreatif..sekian terima kasih

saaba said...

Puteri Gunung Tahan, meh la melawat aku kat sini..apa lagi yang ditahan-tahan tu..haha..

p/s;memaku dulang paku serpih..terima kasih.