Thursday, September 13, 2012

Tajuknya perbelanjaan pengangkutan secara tiba-tiba dari Labuan ke Kuala Lumpur.

Panjang ceritanya.

Nak taip malas, tapi tak taip kang lupa plak isi kandungan cerita nak sampaikan kat anak cucu nanti..

Jadi, saya taip la ye.

Kenduri kahwin
Alkisahnya, family aku buat kenduri kawin adik aku cum open house cum sambutan ulangtahun kelahiran anak buah aku Jumaat lepas. Itupun last minute baru ayah aku ingat nak bagitahu. Omak'ai!

Mulanya aku dengan En. Suami fikir tak dapat la balik Kolumpo untuk menghadirkan diri ke majlis tu memandangkan kitorang tengah sibuk nak kejar dateline hantar tender kat client hari Isnin. (Ayat macam kompeni ni kitorang punya je. Wek!) Aku dah cuba minta cuti 1 hari kat boss, tapi dia tak boleh bagi sebab takut tak sempat siapkan kerja (walaupun kitorang overtime hari-hari).

Bergundah gulana la aku ni sambil siapkan kerja. Jeles la juga tak dapat join sebab sedara mara semua berkumpul tapi aku tak ada di tempat kejadian untuk gelak ketawa bersama. Oh... Mak dengan ayah mertua aku pun pergi juga. Lagi la aku jeles. Dua-dua family aku kumpul bersama. Oh...oh...

JUMAAT
Nak dijadikan cerita, tiba-tiba pagi Jumaat tu client bagi perkabaran dateline diunjurkan ke hari Khamis depannya. Apaaaa?

Nak dijadikan cerita lagi, boss pulak tanya, "Adrian, sempat ke kau pergi kenduri adik kau?" seolah-olah bagi greenlight untuk aku balik. Apaaaa?

Apaaaa lagi, aku off PC.. En. Suami siapkan kerja dia sikit... sejam lepas tu, 12.30tghari, kitorang dah ada kat kaunter MAS nak beli tiket balik KL.

INTERMISSION! (macam cerita Hindustan)

Tiket takde! Tiket transit pun takde...

Apaaaa...

Bila pergi kaunter AirAsia, diorang kata ada tiket dari Kota Kinabalu (KK) pukul 3.45pm dan 5.10pm.

Laut
Disebabkan MasWing ke KK pun dah abis, yang pukul 12.00 tadi pun kompem la terlepas kan, dengan pantas kitorang amik teksi (RM12.50) ke Terminal Feri Labuan. Nasib baik sempat ambil tiket pukul 1.00 petang (RM38/person business class). Feri ke Labuan ni ada dua waktu je yakni 8.00am & 1.00pm dan ambil masa 3 hingga 4jam untuk sampai Labuan.

Udara
Sampai Jesselton Point pukul 4.00pm, kami ambil teksi (RM30) ke Terminal 2 (AirAsia). Sampai kaunter, tak sempat beli tiket 5.10pm. Jadi kami ambil tiket 6.30pm (RM958/2 orang). Sementara tunggu, kami bedal KFC snack plate. Baru terasa lapar lepas suku hari marathon dari Labuan.

Darat
Sampai LCCT, kami ambil Aerobus (RM8). Sempat lagi shopping baju AirAsia (RM45). Takkan nak pi kenduri pakai tshirt busuk marathon kan. Naik bas terus ke KL Sentral dan cecah rumah pukul 11.00malam.

Alhamdulillah..
Ramai lagi sedara mara yang ada. Sempat jumpa & bersalam. Tapi tak sempat jumpa mak dan ayah mertua aku. Mak & Abah kena bertolak balik Kota Tinggi awal sebab esok paginya Abah ada program...hmmm. Takpelah, raya haji kita jumpa ek.. :)

Nasib baik ada makanan. Pengantin pun belum salin baju. Band Ghazal Sri Kencana pun masih menyanyi. Jemputan pun ada 3-4 meja lagi.

Alhamdulillah, merasa juga ada kat kenduri ni.

Oh, ye..boss aku pesan kena ada kat opis esok petang. Kau mampu?

No comments: