Wednesday, April 21, 2010

Ayang yindu semua.. :)

Buat masa ni ada tiga orang manusia yang sering mengundang kerinduan aku pada mereka. Bagai ditusuk-tusuk sembilu rasanya.

Salah seorangnya Remy, anak buah aku. Remy dah nak masuk 8 bulan dan jadi bertambah-tambah manja. Tak boleh dengar bunyi terlalu bising atau kena jerkah sikit dengan ayah atau paklong dia, nescaya jeritan batinnya akan dizahirkan dengan penuh perasaan. Tapi bila hulur plastik, secara otomatis tangisan dia akan berhenti. Padahal masa dia baru lepas dibersalinkan oleh ibu dia dulu, pantang betul dia dengar bunyi plastik maka dia akan terkejut dari tidur dan meronta-ronta kengiluan.

Aku plak pantang jumpa dia, aku akan baringkan dia kat dada aku dan hummingkan lagu keroncong Hujan dalam cerita Mukhsin tu...Mega mendung di angkasa... dan dia akan tertidur dengan lenanya dalam dakapan aku. Owh..bau rambut dia sangat sweeeeettt..baby la katakan..dah besar nanti jangan jadi busuk macam ibu kamu ye..hahahahaha!

Payah betul nak buat dia ketawa. Muka dia pun macam tak ada perasaan. Penat aku berusaha nak buat dia gelak..dia buat donno je..tapi bila orang senyap tak buat apa-apa, tiba-tiba dia ketawa..seram tak?

Aduh..rindu..baru lepas jumpa dia tadi..tapi tak habis lagi rasanya rindu ni pada Remy. Ayang yindu Yemyyyyy!

Lagi seorang, anak angkat ayah aku a.k.a adik angkat aku, Yang-Chuk. Dah lama tak jumpa dia. Dia ada kat rumah mak dia. Skarang umur dia dah 2 tahun lebih. Dia ni akan tegur aku dari jauh lagi, "Naaa!(Kak Ina)". Tu pun kalo dia tak mamai la sebab time ni dia akan melekat dengan ayah aku je. Orang lain di-bolayankan je. Kelolo mamat ni. Makin besar makin terserlah keloyaran buruknya. Baru 2 tahun tapi tak pernah kering gusi dengan dia ni. Ada je idea dia nak buat orang ketawa. Menari lah, menyanyi lah, main gitar lah.. Kang orang tak ketawa, marah plak. Hik hik hik. Pulak tu suka membebel 'bahasa dia' dan bila takde sapa yang faham dan dia akan tampar dahi dia. Macam orang tua. Ahaks!

Dia ni pun wangi. Bila jumpa dia aku akan peluk dia sampai dia mengamuk-ngamuk minta lepaskan diri. Tapi dia sangat comel dan aku akan peluk dia lepas tu ayah aku pun ngamuk dengan aku sama. Pilih kasih la tu.

Yang-Chukkkk..Kak Ina yinduuuuuu!!!

Dan lagi sorang..aku ni macam dah hilang arah pun ada dibuatnya. Tapi apakan daya.. Marilah kita doakan orang-orang tersayang kita dalam keadaan sihat dan sejahtera. Amin...

4 comments:

Jard The Great said...

amin.. =)

Anonymous said...

yg ketiga tu siapa? tu yg nak tau lanjut tu
haha

farwalis said...

kahkah

sawit tu aku tatau lagi. kena calling-calling dulu heheh

ko pergi ke

saaba said...

Jard - Aminnn..
Kapitan - ntah, kapten kot...hiks