Friday, April 2, 2010

Umah sewa baru

Dah masuk hari ke-2 aku menyewa kat rumah baru..

Setakat ni semuanya takde masalah, kawasan rumah bersih sebab baru je buka flat ni.

Sewa murah. Deposit tak payah bayar.

Cuaca sentiasa sejuk (sebab aku selalu keluar awal-awal pagi dan pulang lewat-lewat petang; waktu yang redup-redup), tambah pulak dekat dengan kawasan berbukit-bukau. Malam-malam tak payah pakai kipas pun dah seram-sejuk. Sampai aku nak mandi pun kena pikir lama-lama sebab air pun sejuk..sejuk gila..tapi aku mandi jugak lah (ehem), takkan aku tak mandi pulak kan (ehem). Siap beli shower cream bau oren lagi. Lepas mandi rasa nak gigit-gigit kulit sendiri. Ahaks :p
(Banyaknyer perkataan berganda...)

Pagi-pagi Subuh dah boleh dengar azan dengan clearnya sebab surau betul-betul bawah blok umah tu. Jadi sepatutnya memang tak ada masalah untuk aku bangun pagi kalo lupa nak pasang alarm.

Stesen minyak pun dekat, jalan kaki pun dah sampai tapi rasanya kena bawak keta juga pasal takkan aku pulak yang nak hirup minyak kat situ...dah tentu-tentu untuk isi tong minyak kereta kan?

Nak pi kedai makan ayah aku pun dekat juga dengan jarak berjalan kaki, tapi aku rasa aku tumpang motor Siti kot (adik ipar kakak aku yang memang dah lama nyewa kat umah ni - sebab ni aku tak payah bayar deposit..ngeeee) pasal nak ke situ ada anjing-anjingan dan kena naik bukit sikit..eheh.

Harapan aku untuk kembali kurus dalam bulan lima ni kemungkinan besarrr akan tercapai memandangkan flat tu tak ada lif dan aku nyewa kat tingkat lima yang paling atas. Buat masa ni memang semput-semput la aku nak sampai depan pintu umah.

Terasa dah tua plak, lama sangat tak eksesais sebab baru panjat sampai tingkat 3 dah rasa nak terputus urat betis pasal tangga dia sedap-sedap je besarnya + aku pakai sandal dengan ketebalan tapak boleh tahan + laptop aku yg beratnya sama dengan beras 10kilo.

Bagi aku seminggu, lepas ni pasti aku siap berlari lagi naik atas. Boleh la aku main kejar-kejar 'Polis dan Pencuri' dengan budak-budak kat situ.

Polis sentri, want to jaga..
Polis mati, pencuri jaga..

Lariikkk!

Aku nak jadik polis sebab aku besar.

*Balik petang semalam masa nak tutup pintu, adik kat depan umah tu usha je aku..

aku senyum, dia senyum..aku tarik pintu gril
aku senyum, dia senyum..aku kunci pintu gril
aku senyum, dia senyum..aku tutup pintu kayu

petang kang aku nak menangis la plak..apa agaknya respon dia?

6 comments:

Jard The Great said...

bila ko nak blanja aku makan neh? jom ke pesta RTM minggu neh... ehehehe.. free tak?

saaba said...

ahaks...ritu ko dah terlepas kan?ahaks..weekend ni takleh la, laling..ada program ke Melaka.

Jard The Great said...

esok aku ke melaka gak.. ehehe.. ko kat melaka tak esok?

saaba said...

aik..a'a...ko p mana?jom la dating!ahaks

Gagak Di Rimba said...

Nasib baik budak yg usha ko tu pempuan..huuuuuhhh. lege ckit..

saaba said...

kalo laki, aku la yg lega...hiks~