Tuesday, July 24, 2012

Fila Sufia

“Maksudnya, 'cintakan hikmah'.”

“Ujian Allah itu bukan sekadar ujian pada apa yang kita lihat, bukan hanya pada harta, dan bukan hanya pada keluarga. Malah ujiannya yang sukar adalah ujian pada apa yang kita ada.....”

“Cintakan hikmah?” 

“Hikmah itu bukan sekadar kebaikan luaran yang kita peroleh, tetapi yang paling penting adalah kebaikan dalaman. Lalu pada ketika saya memberikan masa saya kepada orang yang memerlukan, saya sebenarnya sedang mencari hikmah. Bagaimana kamu mahu memperoleh hikmahnya ikhlas dan sabar, sekiranya kamu tidak pernah memberi?”


Aku terasa diketuk, dipukul dgn nama yg indah itu.

Aku tahu, Allah sedang berbicara dengan aku.
Allah sedang memanggil aku utk bermuhasabah.


Aku mahu gapai cinta Allah SWT!







Fila Sufia...

No comments: