Wednesday, July 11, 2012

Kelas Menjahit 2

Minggu ni selamat dah kain aku disambung menjadi baju..selamatlah sebab sebelum pergi kelas aku dah selusur (jahit jelujur) kat tempat yang sepatutnya bagi mengelak kain tu daripada terlari-lari masa menjahit guna mesin.

Itupun bahagian kaki baju masih senget-senget. Sabar je lah, Kiah.

Masuk bab nak buat kain untuk baju kurung. Lepas buat pola untuk kain, aku kena pergi beli kain baru sebab kain yang disponsor hari tu tak cukup untuk dibuat kain baju kurung aku. Wah..saiz aku ni antarabangsa betul. Tak sama dengan saiz orang Asia gamaknya. Padahal selama ni muat je kalau guna kain 4.5 meter tu. Nampak sangat salah potong kain.

Elok je balik semula ke kelas, aku tengok kain aku tu sama je dengan kain skirting meja mesin jahit cuma warna kain aku lebih pekat. Arghhh...!

Tapi jahit kain lebih mudah daripada jahit baju. Zup zap zup zap, dah nampak bentuk kain. Minggu depan jahit getahnya plak.

Oh yeah, walaupun aku cakap jahit kain senang..tapi aku fail jahit zip. Apakan dayaku..

Cikgu cakap, kalo hari Sabtu ni semua orang siap jahit baju, hari Ahad tak perlu datang kelas lagi. Houyeaaah! Boleh pi dating dengan En. Suami. Muah!

No comments: