Saturday, January 23, 2010

Perasaan yang tak terbendung

Ketuk ketuk ketuk papan kekunci (auw)

Kening naik turun, dahi kerut-kerut
Hidung kembang-kempis, aduh...tiba-tiba sakit perut

Kiya batte? Apa sudah jadi?

Ow'oh..lepas makan tadi, tak buang air besar lagi..muahahahahah!
Tapi tangan masih gatal mahu menaip..dugaan apakah ini?


~~~~~~

*Ringtone
Ow'oh, kamu ketahuaaan..pacaran lagiii...dengan si diaa...teman baikkkmuu...Ow'oh..kamu ket..

"Ina, bangun..dah kol brapa ni..tak keja ke?" - mama

"Herm..bangun dah.." - aku. Letak telepon, baring kejap dan bangun sejam kemudian. Alamak..lambat lagi la hari ni..

Aku turun ke tingkat bawah, tengok mama dah ada kat ruang tamu.

"Aik, baru nak mandi?" - mama

Aku sengih-sengih manja dan terkedek-kedek ke bilik air. Ala, nak kena mandi ke...
"Oi, apa yang lama sangat kat bilik air tu? Berendam lama-lama bukannya bertambah putih pun." - mama. Hihi.

Lepas mandi, pakai deodorant, gosok baju, pakai baju, calit apa-apa yang patut kat muka..
Tengok cermin. Oklah ni..nak cantik macamana lagi.. Hihi.

Buka pintu, dah bersedia nak pi start enjin keta...

"Hehehehehehe".

Aik, aku toleh belakang.."Apsal, ma?"

"Hehehehehe" - mama. Sengih-sengih manja dan terkedek-kedek naik bilik.

"....."

Hari ni hari minggu. ALAAAAA...apa kena family aku ni!

4 comments:

Anonymous said...

haha
hari minggu bersiap pg mana? keja?

saaba said...

Tu la pasal.

Anonymous said...

sjak bla kamu pi kja naek krta??
kantoi mnpu...

saaba said...

abih yg pagi2 maklong tolong antarkan kak ina p lrt tu haper?