Sunday, February 21, 2010

Murtabak Maggie Kebas-kebas


Cubaan permata memasak Murtabak Maggie, resipi ihsan dari Kak Minnie Ila :

pecah telur ayam 2 biji... letak garam skit,
rebus maggi tu.. tapis
campur maggi tu dalam telur
letak minyak skit dalam kuali.. pastu ko goreng
jadi murtabak maggi
minyak ataupun butter
letak skit je
jgn kasi melekat
letak cili api skit.. potong halus2 letak dalam telur
hancurkan bawang
jgn potong besar
letak serbuk lada skit dalam telur tu
kasi ummppphhh

Hasil masakan aku :

Tak sedap...lidah aku kebas-kebas..aku tak mengikut arahan ke, teknik masakan aku yang tak kena?

11 comments:

moment said...

knapa smpi kebas??
masin sgt ke? huhu

saaba said...

masin satu hal, pepper lebih pun satu hal..tp rasanya pasal maggie tu tak brapa masak..hahaahahaah!

Jard The Great said...

erkk.. ape yg terjadi? ehehehe

saaba said...

jard, ini semua takdir...ewah!

.millalara. said...

lidah manja!

.millalara. said...

oh btw, kalau mila buat murtabak megi, gaul telur tu sekali ngan perencah megi tu.. lebih afdal megi kari ye..then tak letak garam dah,, nnti masin.. huu.. sekian.

kawie2020 said...

aku penah cuba pas tgk kat tv resepi nih... hehehhehehehe

farwalis said...

macam best je weh. aduh. lapa!

saaba said...

Mila - of koz, aku serba serbi manja..auw!patutla mcm kurang berkrim..aku tak buh perencah tu sbb takut gak kak ila kata leh gugur rambut..rambut aku kan manja juga.eheh...

Kawie - lepas tu lidah ko kebas2 tak?

Farwalis - best...best..aku buatkan utk ko nnt eh?

joegrimjow said...

try n error
cube lagi
;)

saaba said...

joeG - pasti...takkan menyerah,hiap!